Sparkad

Nu har det hänt en del sen sist. Känns det som iaf. Ja kan ju inte dra allt, men den kankse knäppaste grejen i veckan har ju varit att vår träningsgrupp i princip blivit utsparkad ur SAIK från självaste styrelsen. No kidding!! Anledningen från styrelsens sida lät ungefär såhär:

"Hey! Vi har sparkat er tränare. Och indirekt er också (tihä). Mitt i tävlingssäsongen dessutom, vilket gör det hela ännu mer optimalt, snällt va? Jaja, till anledningen nudå; Ni vill ju inte träna på Vallhamra IP 14 ggr/veckan, som ju faktiskt är ett krav att alla saikare skall göra, för den regeln kom vi på för en månad sen när vi en gång för alla bestämde oss att vi inte ville ha kvar er i vår klubb. Än mindre er tränare. Såatte.... Frågor på det? Jaha, nämen dom skiter vi ändå i. Hejdåmedaj!!"

Tydligen är det viktigare för SAIK att vi "vuxna inspiratörer" visar upp oss för småknattarna i klubben, och dessutom på deras fucking villkor, OCH ute i ingenstans - dvs Vallhamraträsket - än att vi blir bra i friidrott. Förlåt mig, jag trodde att det här var en friidrottsklubb och inte en dagisverksamhet. O__o Fel av mig.

Men det kan nog bli bra av det här tillslut ändå. Hur konstigt det än kan låta. Man ska inte låta idioter som dom förstöra. Bannemej!

Imorrn vetefan vad som händer. Veckan som kommer blir iaf min sista jobbvecka innan min numera 3v långa semestern. Sista och fjärde semesterveckan rövade nämnligen min platschefdriftsledare- gojsimojs bort från mig häromdagen. Typ


"Hej Josefine! Ville bara dubbelkolla så att jag satt upp dig på PVH-passet hela vecka 32. Det visste du väl om? Hej å håå tjing tjong"
     "Euhm, nej, inte hört nått om det faktiskt..Får kolla upp det"
            "Okej, va bra, då sätter jag upp dig på den veckan där tillsvidare. Tack å hej!"

Ååååh. :P Men men, det kankse ändå regnar den veckan. Åsså e det inte så hiimla långa pass då, 9-15 bara. Som en vanlig Donner-skoldag på sin tid. Åsså blir det ju lite pengar. Man får se saker positivt helt enkelt. Det är 4v kvar dit ifs..

Det blev ett långt inlägg. Bäst att sätta punkt. Frågor på det?

Haj.

Kommentarer
Postat av: Johan

Klaga lagom. Jag gillar SAIK-styrelsen mer och mer...

2008-07-06 @ 04:05:20
Postat av: Nisse

Mr. Palm e ju helt jävla dum i hövöövveettttttt

2008-07-07 @ 10:02:07
Postat av: Johan

Lessen på mig? Gnällis... Bara för att jag är lite småkär i dom däringa i SAIK...

PS. Naaaaw, heilande isbjörnen...

2008-07-07 @ 21:35:23
URL: http://schooner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken bakom tangentbordet:

Här skriver Jossan, aka Josefine, om det som händer i hennes liv. Det är mycket sköj, mycket friidrott, lite dietistplugg, en hel del silversmide och design. Och såklart annat som en 24-åring kan tänkas pyssla med och fundera på. Mycket nöje! :)



På jvalleytwig.se säljer jag mina smycken. Klicka på bilden för att komma dit!
RSS 2.0