Rånad och antastad

Söndagsträning betyder ute-träning. vanligtvis runt säldammen där små korta back-lopp lätt zick-zackandes mellan barnvagna, pensionärer, tjocka släkter och allt som oftast unga män på tant-cyklar. Idag var inget undantag.

Extra mycket folk i säldammsbacken idag. Sol och elände som det ändå var. Blev dock rånad på min vattenflaska hela tre(!!!) gånger under passet gång. galet. Först var det en liten försiktig pant-samlar-gubbe som sträckte sig ner efter den, men eter som jag, jeppe och katja stod sisådär 40cm från flaskan kunde snabbt säga te han att "döh, så gör man inte va?!?". Så, jag fick behålla den. (Kanske borde tilläggas att han visst tog Karins flaska lite längre bort, istället, hihi. MEN det såg vi inte! bara så ni vet.. :O )

För att fortsätta på samma spår vad det en liten kvinna (säkert med "yrke": konstnär...) på cykel som stannade till sin lilla cykel, och snällt tog upp MIN flaska och stoppade ner den i sin lilla cykelkorg. vafaaan liksom Haha. Men, fick, efter lite hot tillbaka den och hon försvann ner för backen förhoppningsvis med lite mer skam i kroppen än innan. Sista gärningsmannen var en ca 5-årig yngling. Dröjde dock inte länge förrän vi skällde ut han efter noter!! Sen fick vi behålla den. Herregud, vad är det med folk och en-kronorspantrar egentligen??? O_o

Å just det ja, så blev jag antastad av ytterligare en yngling.. ålder okänd, men han var INTE mer än en tvärhand hög iaf. (Jag är ju sååå dålig på åldrar, men nånstans mellan 5 och 20år iaf..). När vi stod och pustade ut efter ett litet 100-lopp går en liten stackare, utan att liksom en se sig för (hoppas jag?), in i min rygg/röv/ben. Bara sådär. Ja mena halåååå!? Sen blev han skiträdd å sprang till sina föräldrar, som visst lyckats undvika att göra det samma, smart! Ja sägerådet...

Det blev ett intressant inlägg!



Gonatt!


P.S. Roy och Roger har en Mac ihop.

Kommentarer
Postat av: Johan

hoppa han rakt in i din RRB? sikken unge...
PS. Jag vill ha en felande länk i present.

2008-03-17 @ 00:16:04
URL: http://schooner.blogg.se
Postat av: madde

tjena bruden. Shit vad du uppdaterar ofta. Har lagt till dig i min kontaktlista :)
hur går det med fotandet?

2008-03-20 @ 18:14:14
URL: http://tojumpintoacrazybarrel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken bakom tangentbordet:

Här skriver Jossan, aka Josefine, om det som händer i hennes liv. Det är mycket sköj, mycket friidrott, lite dietistplugg, en hel del silversmide och design. Och såklart annat som en 24-åring kan tänkas pyssla med och fundera på. Mycket nöje! :)



På jvalleytwig.se säljer jag mina smycken. Klicka på bilden för att komma dit!
RSS 2.0