EOS AF EF-S IS USM

Första gången på typ 6 år jag inte var nått som hellst involverad i Göteborgsvarvet. Var istället hemma och gjorde o-nytta. Inte ens varmt nog att vara utomhus, så jag bosatte mig inomhus dagen till ära.

image46Mesta tiden gick ändå åt till att surfa runt på nätet efter normalzoom-objektiv.  Funderar på att byta upp mig i systemkameraträsket. 350D kan bli 40D inom en snar framtid. Därför undrar jag om det finns någon som kan vara intresserad att köpa min 350D med normalzoomobjektiv, batterigrepp och lite smått och gott annat...? Hör runt i bekantskapskretsen vettja! :)

Just nu står det nog mellan en Canon- och en Sigma-glugg. Vad borde man prioritera? Canons IS och USM eller Sigmas f/2.8? Sigmas efter totalen ca en tusing dyrare dock. Blir en del cashback på Canon-prylarna... (Dvs köper du enbart gluggarna går Canons 17-85mm på minst 3000:- mer än Sigmas 17-70-glugg).

Lite teknisk fotonerd-data blev det...men ändå, sånt man borde kika på änna :P Vilket tycker du ? (-:


På bilden 40D Hus + Canon 17-85mm glugg

Kommentarer
Postat av: Johan

mjaaa, vad skaru ha för schabraket?

2008-05-18 @ 13:11:23
URL: http://schooner.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken bakom tangentbordet:

Här skriver Jossan, aka Josefine, om det som händer i hennes liv. Det är mycket sköj, mycket friidrott, lite dietistplugg, en hel del silversmide och design. Och såklart annat som en 24-åring kan tänkas pyssla med och fundera på. Mycket nöje! :)



På jvalleytwig.se säljer jag mina smycken. Klicka på bilden för att komma dit!
RSS 2.0