Student igen :O

Wopidoo.

Så var man igång igen. Första dagen på nya kursen idag då. Fortsättning på IR (Internationella Relationer) blev det. Å eftersom ingen brukar veta vad det är samanfattar jag det med ordet: Världspolitik. Just den första kursen kommer att handla mest om

1
, Global Politisk Ekonomi, Säkerhet/Utveckling/Rättvisa-begreppet och
2, USA och därmed också mycket Hegemoni/Dominsans-begreppet.

Förhoppningsvis fick ni lite mer koll på vad sjutton det är jag sysslar med nu:) Dagens föreläsningar var intressanta, om än lite röriga. Men så kan det bli när man har Hasse som föreläsare. För jävla bra är han förövrigt. Tänk er en ivrig och fullkomligt tokintresserad urgöteborgare! Tyvärr (?) var det inte en kotte av eleverna jag kände igen, förmodligen pga att jag hoppade över en termin i ordningen, de andra i klassen läste nog A-kursen (eller motsv.) i våras, då jag var hemma och slappade och jobbade. Men men, jag brukar ju klara av det där ändå, utan förtioelva buddies att hålla i hand.

Nä, nu ska jag kila iväg till tränarmöte i Björlanda. Tänkte cykla. Ser det ut som det kommer börja regna? Njaaae, kankse va? Bäst att slänga med regnjackan isf...



Hejhopp^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken bakom tangentbordet:

Här skriver Jossan, aka Josefine, om det som händer i hennes liv. Det är mycket sköj, mycket friidrott, lite dietistplugg, en hel del silversmide och design. Och såklart annat som en 24-åring kan tänkas pyssla med och fundera på. Mycket nöje! :)



På jvalleytwig.se säljer jag mina smycken. Klicka på bilden för att komma dit!
RSS 2.0