Hopp och vift i -273,5°C

Mmm, varmt å gött nu. TILL SKILLNAD FRÅN FÖRUT IDAG!!! Mgaaah. Bara 15 minus ifs. Det kunde ju faktiskt varit 258,5 grader lägre.. ni vet, absoluta nollpunkten... Jo, jag skulle jobba heldag idag va de ju tänkt. Gjorde jag också, iaf nästan helt.. Grajjen va bara den att ja kom dit nästan en timme sent tillslut :S Bussen skulle va framme 8:22, dvs med god tid att hämta nyckeln, traska upp till PVH och byta om å piffa till innan Jossan skulle öppna receptionen at 9 o'clock. Men tror ni den bussen kom eller? Näjje >__< Stod å huttrade 40min på Marklandsgatan och ungefär lika länge vid Kungssten

Så jävvlars förbannad va ja. På vem eller vad vet ja inte..men ni vet..nånting. Mig själv troja, fast ja inte kunde gjort så mkt åt det ändå. Kom till och med på mig själv att hacka tänder i busskuren vid Kungssten, hmm... inte så najs. Men jag underhöll mig bäst jag kunde med lite klämkäcka Arvingarna-tunes på iPoden tillsammans med blandade småhopp och armviftningar för att hålla värmen. Det gick faktiskt riktigt bra! Tips till alla frusna! (Hopp och vift alltså) Tänk på bara att det syns...ganska väl.. att man inte bara står still och låtsas ignorera alla omkring sig, på äkta jante-svenne-manér. Tur för mig då att Kungssten inte var speciellt överbefolkad vid niotiden på trettoindagsafton.


Det jävligaste var nog att vädret var så fint.
Mitt i allt tandhackande och stress.
Bilden ovan: Utanför PVH-entrén.


Som sagt, det kunde vart värre. fast å andra sidan, att uppleva absoluta nollpunkten när bussarna strular och lämnar mig utanför, det hade väl kanske varit lite att ta i...

God Trettonda' vänner!


-"Åh förresten, Jossan, Grattis på namnsdagen!!"
-"Naaaw, tack! :)"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken bakom tangentbordet:

Här skriver Jossan, aka Josefine, om det som händer i hennes liv. Det är mycket sköj, mycket friidrott, lite dietistplugg, en hel del silversmide och design. Och såklart annat som en 24-åring kan tänkas pyssla med och fundera på. Mycket nöje! :)



På jvalleytwig.se säljer jag mina smycken. Klicka på bilden för att komma dit!
RSS 2.0