Working släcking städing

Tjohej!

En lördag för många betyder fet sovmorgon och sedan supa ner sig på kvällskvisten. Ingetdera blev aktuellt för mig idag, eller nånsin. Lördagar betyder normalt sett morgonpass dvs inte-alls-sovmorgon men trots att vi idag hade vila från träningen  misslyckades jag styra upp mig själv en sovmorgon. Varför? Johoru, för idag var det nämnligen dags för brandutbildningsgrej på jobbet. Whöohoo! Allas vår Brand-Stellan guidade oss receptionister (väktarna var med på ett hörn också) runt runt. Under tre timmar fick vi se på spännande infofilmer, se på när Brand-Stellan tvingade sprayflaskor att explodera (PANG!! sa det!), själva släcka lite bränder (*PSFCHSHHHH!* lät det med brandsläckaren!), och leka med brandmän. Trevligt trots allt.

Sen var det tack å adjö Volvo och dags för mig att storstäda lägenheten. Det gick inte så bra till att börja med eftersom jag somnade i soffan :o mmm gott vare! Men vid sjutiden sådär på kvällen började jag. Och runt midnatt var jag klar :P Nu ligger alla kläder where they should be och diskbänken har nog aldrig varit så skinande förut. Känns bra mycket bra.

Imorgon blir det frukost hos Annika och strumpbyx-shopping!
Puss på er! ^__^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken bakom tangentbordet:

Här skriver Jossan, aka Josefine, om det som händer i hennes liv. Det är mycket sköj, mycket friidrott, lite dietistplugg, en hel del silversmide och design. Och såklart annat som en 24-åring kan tänkas pyssla med och fundera på. Mycket nöje! :)



På jvalleytwig.se säljer jag mina smycken. Klicka på bilden för att komma dit!
RSS 2.0