Snart semester!

Mgaah! Hektisk vecka! Nu börjar jag känna av att jag inte fått mycket sömn de senaste tre veckorna. (Har jobbat tidigt men lik förbannat inte lyckats somnat tidigt nån dag..) Och i tisdags var det dags för Kvilles Vårtävling, Kvilles alldles egna seniortävling, som jag varit mycket involverad i i år (Jossan = tävlingsledare). Så de senaste veckorna har många timmmar gått åt till div möten kring det och även skrivit flera PM, raggat och organiserat ca 50 funktionärer, skrivit tidsprogram, gjort och signerat prischeckar och allt annat mellan himmel och jord! Har dock haft hjälp från Ola också vilket såklart har varit guld värt! :) Såhär i efterhand nöjd med årets tävling. Målet är att på lång sikt jobba upp tävlingen till en riktigt bra och konkurrenskraftig seniortävling och det tror jag definitivt kan gå, med lite jobb så! Jämfört med förra året hade vi ca 50 starter och i vissa grenar riktigt bra startfält! Kul kul! :) Inte minst lär man sig jättemycket av att arbeta med ett sånt typ av projekt, vilket jag tror är mkt nyttigt även utanför friidrottssvängen.

Tränade en snabbis idag också, planerade dra hem direkt efter å bara tokdega och sova tidigt, men så blev det inte! Fick istället stanna nästan en timma extra pga dopingkontroll. Idag gjorde dom en oannonserad kontroll på random personer i FriidrottensHus. Och då är det liksom bara att gilla läget. (Gör man det inte, är det samma som att lämna ett positivt prov och avstängning i 2 år, och det vill man inte!) Det var en himla procedur med papper som skulle fyllas i och diverse saker att förseglas och göras i rätt ordning innan det väl var klart. MEN ändå väldigt bra att det görs! Ju mer kontroller som görs, desto mer förtroende för sporten och desto bättre på alla sätt. Åsså kan man bocka av det på listan över saker att ha gjort också. Haha ;)

Nu dags för sova däremot, gnatts gnatt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken bakom tangentbordet:

Här skriver Jossan, aka Josefine, om det som händer i hennes liv. Det är mycket sköj, mycket friidrott, lite dietistplugg, en hel del silversmide och design. Och såklart annat som en 24-åring kan tänkas pyssla med och fundera på. Mycket nöje! :)



På jvalleytwig.se säljer jag mina smycken. Klicka på bilden för att komma dit!
RSS 2.0