Juiceprovning, 15 hp

Vår!


För idag gick jag runt på stan utan jacka :D Tjalalala! Också första passet utomhus på bana idag. Körde 5 serier splittade 500-ingar. I solsken! :D Det gick bra och var riktigt härligt att få springa utomhus och slippa dom snäva inomhuskurvorna. Ocka känslan av att vara ute å köra gör det lite extra kul! :)

Efter träningen hade vi lab i skolan. Biokemin är precis avslutad och nu börjar nästa kurs; Livsmedelsvetenskap. Kursens innehåll är inte helt olik allas vår klassiska Hemkunskap, fast lite mer ingående såklart. Labben idag gick ut på att testa olika juicesorter, coca cola, yogurther m.m. Haha,. I kontrast till förra kursen (biokemin) så känns denna som lågstadiematte i svårighetsgrad ungefär. Känns som ett bra sätt att avsluta den här terminen på faktiskt :)

Biokemin var ganska invecklad och lite krånglig fast under kontroll. Tusen miljoner labbrapporter och kemiska hittepå. Jag och min 850-sidiga engelska kursbok levde tätt ihop veckorna innan tentan, och jag tror det lönade sig!

Mindre än 2 veckor kvar tills jag åker iväg på träningsläger nu med, pepp! :)

Pusshejs !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken bakom tangentbordet:

Här skriver Jossan, aka Josefine, om det som händer i hennes liv. Det är mycket sköj, mycket friidrott, lite dietistplugg, en hel del silversmide och design. Och såklart annat som en 24-åring kan tänkas pyssla med och fundera på. Mycket nöje! :)



På jvalleytwig.se säljer jag mina smycken. Klicka på bilden för att komma dit!
RSS 2.0