Sommarlov!

Yippie yäy. Nu har jag ledigt på riktigt! :) Förhoppningsvis ända till 1 september, fatta att jag ska ta till vara på att vara ledig nu. Ser fram emot mycket sol, hav, hängmattor, grill, bokläsande, friidrott och annat som hör sommarn till! :)


I helgen började tävlingssäsongen på riktigt. Tävling i Borås på lördagen, där trivs jag och på den arenan och brukar ofta springa bra. Så även i år! Gjorde en bra tid och passade på att vinna dessutom, så skrapade med mig hem både en medalj och en sponsortröja, kanoners ju! ;)

På söndagen sprang jag 400m individuellt och 300m-sträckan i stafettlaget när vår seriematch avgjordes i Linköping. Alltid nervöst inför 400m-lopp. Det är långt och jobbigt och man KOMMER få tokfet mjölksyra när man springer in i väggen efter sisådär 350m. (Plus/minus 50m) För frågan är inte om väggen kommer, utan när och hur hög och bred den är just den dagen. I söndags var den inte jättehög, kändes faktiskt som ett bra lopp, mycket bättre upplagt än förra matchen. Och det blev pers! :) Kul! Skönt att se resultat på uppbyggnadssäsongens slit :)


Stafettlaget - Johanna, Jag, Angelica och Anette. Vi vann!

 

/J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken bakom tangentbordet:

Här skriver Jossan, aka Josefine, om det som händer i hennes liv. Det är mycket sköj, mycket friidrott, lite dietistplugg, en hel del silversmide och design. Och såklart annat som en 24-åring kan tänkas pyssla med och fundera på. Mycket nöje! :)



På jvalleytwig.se säljer jag mina smycken. Klicka på bilden för att komma dit!
RSS 2.0