To The Roots

Eller "Från asfalt till gödsel", men jag gissar att den rubriken inte hade lockat samma enorma massor hit som denna ju gör. Nog tjötat. Om det.

Halvt träningsvila i helgen och jag passade på att dra hem till Torslanda. Tog det såå lugnt, drog såklart ner till havet några gånger, men latade mig mest på altanen med en bok eller en glass. :) Å okej, jag erkänner att det är landet därute.. vilket jag såklart försökt förtränga de senaste 22 åren. Men går man typ 400m ser man hagar. Med riktig djur i. Som betar. Ytterligare några meter bort säljer dom ägg. Och potäter i ett skjul bredvid stallet. De är visst så det är. Å jag kan inte hjälpa att jag gillar det. Ibland är det kankse inte skitnajs därute, på vintrarna när det alltid är 8 grader kallare än inne i stan, men nu på sommare är det förjefla fint. Och då kan jag leva med att bussarna bara går en gång i halvtimman, att där finns typ fler moppar än 15-åringar och att alla därute verkar tycka det är okej och lite "inne" att ha keps på sig (Obs! Obs! Vilket det förstås aldrig varit. Om du inte är bonne på riktigt eller verkligen har problem med solen i ögonen).


På väg ner till havet - Tumle såklart

Mammas kusin var på besök också, trevligt å träffa'n. Eftersom jag inte har några egna sånna vet ja knappt hur det är att ha släktingar som inte är 70+ i ålder. Då fick man också reda en del andra släktingar man visst var ovetande om. För hållihatten nu göbbar å tanter: Fredrik Reinfeldt och Peter Jöback. Haha. Visserligen i vardera sjunde led eller nånting, men det betyder ändå att vi har typ samma mormors morfars farfarsfar eller nåt. Och plötsligt ser jag ju likheten:


Just another släktträff @ Konserthuset 2010

Och nej, jag kommer inte photoshoppa fram en bild på mig i flint och äggformat huvud bredvid vår vän stadsministern. Den bilden får ni skapa i era egna huven istället. Och häpna. (Klär jag i flint?)

Nu ska jag fortsätta jobba här. Skaffa mig lite deg å så.
So long! :)

 

Trackback

Fröken bakom tangentbordet:

Här skriver Jossan, aka Josefine, om det som händer i hennes liv. Det är mycket sköj, mycket friidrott, lite dietistplugg, en hel del silversmide och design. Och såklart annat som en 24-åring kan tänkas pyssla med och fundera på. Mycket nöje! :)



På jvalleytwig.se säljer jag mina smycken. Klicka på bilden för att komma dit!
RSS 2.0