Bortskämd

En bortskämd person väl en arrogant och dryg jävel som får i princip allt han/hon pekar på. Denna lilla brat har så när som aldrig mött på motstånd (frånsett när röda Gucci-skorna var slut i strl 38 och hela vackra världen grät.. naaaw). Det är också vanligt att de springer omkring och skryter om deras fina liv, gärna utav den enkla anledningen att få andra att känna sig underlägsna och mindre värda -de e ju gött.. protestera gärna om ni inte tycker def. ovan stämmer in, men jag gissar på att detta är vad gemene man tänker sig. (Mysiga prickar dom där, inte sant?)

Har på senare tid t ex ganska ofta hört att jag är just bortskämd (90% av gångerna ifs från folk som andrakälla :S) vilket ju suger... För sån vill jag inte vara :S Haha, men okey, visst är det kul att skämta om och göra narr av folk tillsammans med andra, speciellt om dessa "offer" är dryga jävlar "som verkligen förtjänar lite det". (UGGH! Rätt åt den jäveln tänker man åsså är man lite nöjd med sig själv för en stund...) Men nu är alltså jag denna dryga brat. Big wop. Hmm... tack som fan, nu vet jag! :S hoho

Appråpådet
Jag har egentligen ingenting emot att folk "ogillar" en om det nu skulle vara så, det är la bara att acceptera. Herregud, finns det en legitim anledning är det väl inte mer än rätt att folk misstycker :P Klart man kan tycka det är synd men eftersom det ändå inte finns någonting att göra åt det är det lika bra att släppa. (Och nej, jag älskar definitivt inte alla!) Hellre att folk ärligt ogillar mig än att de falskt gillar mig. (Usch för falskaaaaaaaaa)

Och för att forsätta på samma spår kan jag erkänna att jag nog resonerar likadant i allmänhet med männsikor omkring. T ex ger jag inte folk spec många chanser innan ja slutar bry mig, accepterar istället att "det är så de är" och skiter till slut i dom...så passa er! haha :P Nä, men inte så jvl bra alltid kankse (det låter ju som jag är en ruskigt elak häxa O__o) men tror man KAN se det possitivt med? Att de jag ändå råkar gilla (och inte ännu häx-aktigt fetdissat) är sånna jag gillar fettt mkt. För ja tänker då inte umgås med eller intressera mig av dom som "sumpat sina chanser" eller som bara e ointressanta eller dummmmma :P haha, men så e de la för alla kan ja tro...men ändå, där fick ni några (o)visdomsord av mig, Jossan, er bortskämda brat!

Ha en fin söndag, nu är det Pang Prego!
/Arroganta och jävliga Josefine

*ovan tas med en nypa salt..men ändå.. :P mwhihi  grrf på er

Kommentarer
Postat av: Johan

Kan inte säga att jag alls håller med om din definition av bortskämd. För mig behöver inte en bortskämd person vara alls dryg och jobbig, det innebär bara att den aldrig fått lära sig att behöva jobba för att få nåt. En bortskämd person som tackar nej till att vara bortskämd, kan nästan kännas som en mer trevlig person än någon som alltid haft det svårt (och tjatar om det hela tiden). Att vara bortskämd säger liksom mer om föräldrarna än personen i fråga. Tycker jag alltså. Kebabben Larsson!!!

2008-03-02 @ 22:11:03
URL: http://schooner.blogg.se
Postat av: Nisse

vad va anledning till de här monstruösa(är de ett ord?) inlägget igentligen? :P

2008-03-02 @ 23:09:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken bakom tangentbordet:

Här skriver Jossan, aka Josefine, om det som händer i hennes liv. Det är mycket sköj, mycket friidrott, lite dietistplugg, en hel del silversmide och design. Och såklart annat som en 24-åring kan tänkas pyssla med och fundera på. Mycket nöje! :)



På jvalleytwig.se säljer jag mina smycken. Klicka på bilden för att komma dit!
RSS 2.0