Filigt

Det är både bra och dåligt att bo granne med Lidl. Bra för att det är nära och bra för att man kan hitta matvaror till nästan en hel middag där. Dåligt för att andra halvan av middagen måste inhandlas på andra ställen och dåligt för att volymen mat man tvingas köpa där inte alltid överrensstämmer med ens egna önskemål. Typ gräddfil. Den minsta förpackningen är på - hör och häpna - en halvliter. EN HALVLITER!! Så mycket kan inte ens dagiset Stortruten göra av med innan utgångsdatum. Hur som helst köpte jag mig en såndär för ett tag sen. (Jag behövde ju gräddfil.) Så, nu till ett problem. Vadfan ska jag laga/göra med en halvliter minus typ två matskedar gräddfil? Kanske har nån solbränt sig och behöver kleta på på denna? Är en annan sugen på dip? (Ta bara med pölvret så fixar jag resten sattsäga...) Eller finns det någon som helst maträtt med gräddfil som mer än bara garnering?

Svar erhålles tacksamt.

Pusspusss.

Nu blir det stå-upp på Röda Sten, yäyaah!

Kommentarer
Postat av: Maria

Tjo på dig! Du kan ju alltid ta o baka nåt nyttigt o fint, i sånt brukar de ingå gräddfil ibland :)

puss

2010-04-18 @ 19:19:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken bakom tangentbordet:

Här skriver Jossan, aka Josefine, om det som händer i hennes liv. Det är mycket sköj, mycket friidrott, lite dietistplugg, en hel del silversmide och design. Och såklart annat som en 24-åring kan tänkas pyssla med och fundera på. Mycket nöje! :)



På jvalleytwig.se säljer jag mina smycken. Klicka på bilden för att komma dit!
RSS 2.0