Gräsligt är en för dålig ordvits

Idag ska vi vara glada över att detta är en blogg med bokstäver och inte ljudklipp. Jag låter tamejfan som en förkyld Sanna Bråding.

Jag har nämligen påbörjat en vaccinering mot gräspollen! Det låter inte så sexy, men jag hoppas det ska göra mina framtida somrar lite snällare. Fram tills nu har maj-augusti stundtals varit ett litet helvete med kliande ögon, halsont, nästäppthet och galen trötthet. Så efter prov och läkarbesök i höstas påbörjade jag min kur förra veckan. Det innebär att jag ska käka en tablett frystorkat gräs, varje dag. I tre år. Det låter ju inte helt klokt kan man tycka, om det inte vore för att man tror att ens kropp tillslut kommer tröttna på att reagera på gräspollenet. Har vi tur hjälper det även mig!

Men än så länge visar kroppen alltså tydligt att den inte riktigt gillar vad jag gör. Så fort lelle tabletten landat på tungan protesterar den. Från axlarna och upp: kli, aj, stick osv. Dagens mesta reaktion var således extremhosta övergående till halsont och fatal heshet. Vad blir det imorgon?


Kommentarer
Postat av: Frk pyssel

Oj vad läbbigt och jobbigt :-S Hur funkar det nu, typ två månader senare? Jag börjar misstänka att jag är allergisk mot pollen, eller nått annat. Det konstiga är att det började med en ögoninfektion för en månad sen (kraftig!) som la sig med två kurar av antibiotika men försvann inte (???). Fortfarande vaknar jag med lite kladdiga ögon men dessutom har jag börjat nysa och mina ögon får kliattacker nån gång om dagen. Hmm..

2012-04-02 @ 20:41:43
URL: http://www.pastill.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken bakom tangentbordet:

Här skriver Jossan, aka Josefine, om det som händer i hennes liv. Det är mycket sköj, mycket friidrott, lite dietistplugg, en hel del silversmide och design. Och såklart annat som en 24-åring kan tänkas pyssla med och fundera på. Mycket nöje! :)



På jvalleytwig.se säljer jag mina smycken. Klicka på bilden för att komma dit!
RSS 2.0