Då och nu

Goddag. Det är helg. Vädret utanför börjar mer och mer likna det smog-fyllda Beijing man ser i bakgrunden på OS-teven hela tiden. Jag antar att sommaren är slut nu. Igår såg jag till och med några gula små löv falla, så på nåt vänster verkar det ändå lida mot hösten. Tillslut... För mig har den här sommaren varit groteskt lång, i princip sedan jag gjorde sista tentan på IGS för våren, och jobbet har sen första början känts som inget annat än ett "sommarjobb" trots att jag började redan i april. Ska därför, på ett sätt bli lite skönt att grådassiga hösten istället så sakta kommer. Jag låter dock Kulturkalaset genomlidas innan jag helt byter om till höstjackan och slä'nger upp korta shortsen på vinden. Det brukar ju vara ett sådant riktmärke.

I år vet jag i och för sig inte om det är så mycket kul som händer och sker i stan under kalaset. I alla fall inte som
förr om åren, när The Ark på Banan-
piren, friteradbananmedglass
Kungstorget, sena kvällar på Ullevi
i orange EM-piké
, Arvingarna
Stora Scenen och Cirkusskolan i
Trädgårdsföreningen (okej just det var
gaaaanska längesen) tacksamt för-
gyllde sensommaren. Inte mycket av
det som finns kvar av intresse i år. Men men... Kanske har man vuxit ifrån det där lite, som med mycket annat...

Under de närmsta veckorna ska jag istället underhållas med hjälp av André Pops och Jacob Hård m.fl. i OS-studiorna. På ett sätt känns det som en ny upplevelse, det är inte många OS man följt...när jag tänker efter. Jag minns absolut ingenting från Barcelona -92 och från Atlanta -96 har jag bara ett vagt minnne av en "svensk" guldmedalj i korta häckloppet. Samma gäller OS i Sydney -00, enda egentliga minnet är Cathy Freemans auboriginiska OS-invigning i vattnet och hennes överlägsna lopp i hajdräkt på banan. Första riktiga OS-et måste därför ha varit i Aten för fyra år sedan, med Olssons guld som best-of-show :D Kanske är det därför det änna känns lite exotisk att få uppleva ytterligare ett sådant OS (nej, vinter-OS räknas inte dit), för att det i princip är det andra i sitt slag... i varje fall för mig :P

Främst ser jag fram emot friidrotten (såklart) med häckduellen Robles/Xiang, herrarnas höjdhopp (höjdhopp är alltid roligase grenen att se! :) ) och herrarnas 100m med tre av världens snabbaste göbbar ever! Utöver friidrotten kommer simningen följas. Phelps 8-gulds-rekordjakt kan bli något extra! Också spännande att se vad Nystrand/Alshammar kan hitta på den här gången, skam den som ger sig... Och när sedan simhoppningen börjar, med kommentatör Blomqvist blir jag glad i hela kroppen. :)

Summa summarum: TV kommer gå varm under mitten av augusti, det får bli ett bra sätt att varva ner sommaren och välkomna hösten.

Peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken bakom tangentbordet:

Här skriver Jossan, aka Josefine, om det som händer i hennes liv. Det är mycket sköj, mycket friidrott, lite dietistplugg, en hel del silversmide och design. Och såklart annat som en 24-åring kan tänkas pyssla med och fundera på. Mycket nöje! :)



På jvalleytwig.se säljer jag mina smycken. Klicka på bilden för att komma dit!
RSS 2.0