Kapplöpning

...och den som förlorar kapplöpningen får sitta på golvet!

Vi snackar skolan här. Nej, inte nån liten skola i södra Indien med 300 elever i en 50kvm stor lerhydda, utan GöteborgsUniversitet!

Jag har ju börjat nya kursen i veckan, Medie- och kommunikations- vetenskap, men uppenbarligen är det inte bara jag som gjort det. För vi e rätt många för att vara exakt. Så många att det bara är två salar som får plats med alla oss, om vi inte vill sitta på golvet förstås, vilket blev fallet för några häromdagen (däribland jag såklart :P ). Men, det klart, "varför boka den stora salen där alla får plats...om man kan boka en liten sal lite då och då? Mysigt att trängas lite ju.." Dom sa ju faktiskt att JMG ( inst. för journalistik och massmedia...) var en himlans social instutition! ;)

Jaja, kursen verkar sjukt intressant i alla fall! Mycket mer att göra på den än på dom förra kurserna ifs, föreläsningar typ varje dag, massa litteratur och typ 5-6 examinationer av olika slag bara fram till mars. :o Men så länge det känns kul, så är det inte så farligt ju :) Å nu har dom lovat att ställa in stolar i klassrummen också, så ingen mer golv-förnedring på ett tag! De e bra. Ber dock att få återkomma om framtida eventuella skol-skandaler. Det kan hända.

Näääääe va, nu e de väl bannemej dags för sova å så..
Snark å snutt! ¨,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken bakom tangentbordet:

Här skriver Jossan, aka Josefine, om det som händer i hennes liv. Det är mycket sköj, mycket friidrott, lite dietistplugg, en hel del silversmide och design. Och såklart annat som en 24-åring kan tänkas pyssla med och fundera på. Mycket nöje! :)



På jvalleytwig.se säljer jag mina smycken. Klicka på bilden för att komma dit!
RSS 2.0