Om skrivare och en annan skrivare

Haaaejj!

Ja höll på å skriva ett inlägg igår, va. Men så hade jag minst sagt fullt upp med en tvättmaskin som lät alldeles för mycket alldeles för sent på kvällen. (Hade jag varit min granne hade jag förmodligen övervägt att komma hit och slå mig med en hård pinne i huvudet. Vissa morognpigga satar kan bara inte få nog.. ja vet.) Men allt fortlöpte finemang! Lyckades till och med duscha kvart över två på natten (Väldigt tyst och försynt försökte jag iaf). Mer poppis än så här lär jag nog knappast bli i huset... Nåja. nog om grannsämjan på Gitarrgatan.

Premiäråkte min coola fotoskrivare nyss. Grymt!! Blir riktigt najsa utskrifter, vilket är riktigt roligt, så kan man äntligen skriva ut egna foton som inte har en pixeltäthet i utskriften ut som Gud-vet-vad. Testen blev ett gammalt foto på Mando Diao från 2006 jag hottat upp lite och ändrat färgerna. Synd bara att skrivaren och den här datorn (-s skärm) inte verkar vilja vara av samma färgmättnad. Får försöka fixa det på nåt vänster, och till dess änna försöka keep that in mind när jag skriver ut bara. Men ja har märkt att den här laptopisen är jävkligt unsaturated bara.. Hmm.. ja ska leta efter knappen "UPP-MED-FÄRGEN!" på typ Kontrollpanelen eller nåt. Tipsa mig gärna om ni hitta'n!


Nu hänger den iaf över skrivar'n i vardagsrummet!

Euhmmrmft. Imorgon är det föreläsning på förmiddagen. Nu snackar vi om kommunikativ socialpsykologi där. Kan låta snustorrt men det är rätt intressant å fanimej ganska lättförståeligt :) På kvällen hittar ni mej på Scandinavium och Samsunggalan, vilket börjar bli lite av en tradition. I år ska jag möta upp 12 fjortizar och tåga in dom på sina rätta platser och sedan kika på galan. Gratis är gott! Och däremellan ska jag faktiskt själv klämma in ett träningspass - sprintlopp imorgon. 8 eller 12 st 100m-lopp. I spikar :) Det ska faktiskt bli himla kul. Det börjar gå bra för mig på träningen nu, vilket är riktigt skönt efter över ett halvår av skador och kaos. Jag känner ju fortfarande av skadan då och då, men det går absolut frammåt! :)

Ne hörrni, dags att dejta kudden nu! Ha det finfiint!

Puss å så :)

Kommentarer
Postat av: Madde

Hej hej hallå. Allt bra? Låter som du har det iaf. Går det bra med färgutskrifterna btw? Det går ju att fylla på inställningar på utrskiftmojen om man vill ha mer mättnad i färgerna.

För övrigt har du hört mandos nya låt? jag ska se dem snart igen. Kommer bli apskoj.



Det går bra i skolan. Lyckades skriva ihop mitt pm nästa helt redan första dan. Problemet är att komma igång.

Låter ju som du läser en asrolig kurs jöö. Inte alls tort va?



ha det fint. kramän

2009-01-30 @ 13:50:18
URL: http://tojumpintoacrazybarrel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken bakom tangentbordet:

Här skriver Jossan, aka Josefine, om det som händer i hennes liv. Det är mycket sköj, mycket friidrott, lite dietistplugg, en hel del silversmide och design. Och såklart annat som en 24-åring kan tänkas pyssla med och fundera på. Mycket nöje! :)



På jvalleytwig.se säljer jag mina smycken. Klicka på bilden för att komma dit!
RSS 2.0