5 x (dan före) dopparedan!

Ja, det är alltså här jag skriver av mig när jag inte har något bättre för mig. Uppenbarligen har jag haft väldans massa bra för mig på senare. Nu är det december. Och vartfan tog hösten vägen? Eller är det den som fortfarande håller i gång? Man kan ju nästan undra, för inte känner jag någon värst vinterkänsla än inte. För Göteborg visar upp sig från sin allra mest klassiska höstrusk-sida, lite regn, lite kyla, massa blåst och lite storm och orkan.. Dock har vi inte någon slask i år i alla fall, det hurrar vi för! :)

Nåja, jag lever och mår bra i alla fall. Har sen sist genomlidit en halv handikappning med en väldigt ond hälsena som gjorde att jag fick joggförbud (således också löpnings- och hoppförbud) i fyra veckor! Hur kul e det på en skala liksom. Men nu har jag så smått börjat springa på riktigt igen, och ungefär hälften av loppen dessutom i spikskor :) Det går framåt. Det som saknas nu är explosiviteten och en känsla av studs i löpningen. Vilket ändå är ganska viktigt. Just nu känns jag lite seg och trubbig. Men förhoppningsvis kan jag styra upp det innan tävlingarna sätter igång igen om ungefär en månad. Och löser det sig inte då, är det inte hela världen, det är gott om tid till utomhussäsongen, "den riktiga säsongen" :)

Såhär vacker var stan för någon vecka sen utanför Scandinavium när jag skulle köra rehabträningen i bassäng. (Näe, inte bassäng som i vattenpöl. Utan Vallhallabadet. Även om bådadera hade varit fullt möjligt!)

Imorrn ska jag shoppa de sista klapparna. Sedan bär det av västerut, över vattnet, ut mot stora ön, förbi eländet och genom Volvo. Destination: Torslanda! Hörs då!

Ciao! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken bakom tangentbordet:

Här skriver Jossan, aka Josefine, om det som händer i hennes liv. Det är mycket sköj, mycket friidrott, lite dietistplugg, en hel del silversmide och design. Och såklart annat som en 24-åring kan tänkas pyssla med och fundera på. Mycket nöje! :)



På jvalleytwig.se säljer jag mina smycken. Klicka på bilden för att komma dit!
RSS 2.0