Resor och rolig ringrost

Maj månad har varit tokstressig. Haft så mycket att göra och stå i att det inte ens va coolt att va bizy girl längre, det blev patetiskt. Men nu är det mesta på sin plats igen och hjärnan arbetar på lagom fart istället för turbo. Skolan är slut och alla tentor är färdiga, bara en veckas jobb och jag kan kalla det hela för sommarlov!! :)

Nog har jag börjat tävla så smått också. Ligger fortfarande några veckor efter med träningen pga hälsenan men det börjar sakta ta sig igen. Märker dock på tävlingarna att kroppen inte är lika explosiv som den brukar, jag känner inte riktigt igen mig själv, vilket också visar sig på tiderna. Men jag litar på mig själv och vet att jag kommer komma tillbaka till tider och känslor som jag är van vid om jag bara ger det lite tid. Och snabbast kommer jag in i det genom att tävla, tävla och tävla lite till.

Senaste veckan var det två tävlingar, varav en seriematch där Kvilles tjejlag åkte ner till Karlshamn för att slåss med alla Skåneklubbar. Jag fick hoppa in som reserv på längdhopp, en gren som jag inte gjort på sex år. Men det gick över förvänatan och jag blev trea! :) Ringrostig var bara förnamnet och trots fyra av sex övertramp och en teknik som nog borde ha dammats av lite till innan i lördags, hade jag skitkul! Längdhopp är riktigt roligt och något helt annat än löpning. Kanske vågar jag mig på en repris nån gång frammåt höstkanten igen..

Jag, Anette, Isabelle och Louise i Karlshamn!

Och jag och träningskompisen Mario efter en tävling någonstans i Mellansverige..
Fler foton än så har det knappt blivit på friidrottsbanan i år...än :o



Trackback

Fröken bakom tangentbordet:

Här skriver Jossan, aka Josefine, om det som händer i hennes liv. Det är mycket sköj, mycket friidrott, lite dietistplugg, en hel del silversmide och design. Och såklart annat som en 24-åring kan tänkas pyssla med och fundera på. Mycket nöje! :)



På jvalleytwig.se säljer jag mina smycken. Klicka på bilden för att komma dit!
RSS 2.0