No herbs today

Idag känns det som jag bara ätit potatisgratäng och choklad. Farligt när jobbet svämmar över av chokladkartong-give-aways och Jossan glömde ta med mellanmål hemifrån!

Som dietiststudent borde man la veta bättre? Ja och nej. Det är en fet myt att vi alltid bara äter broccoli, kalkon och små utrikiska groddar. Dock är vi väl medvetna om att det vi just slafsat i oss med glädjens kraft (en hel Alladinask eller tre påsar ostbågar) faktiskt inte är det allra bästa. Dessutom vet vi ju exakt vad som händer med de små molekylerna väl i vår kropp. Och medvetet slafs mina vänner, är inget slafs, det är okej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken bakom tangentbordet:

Här skriver Jossan, aka Josefine, om det som händer i hennes liv. Det är mycket sköj, mycket friidrott, lite dietistplugg, en hel del silversmide och design. Och såklart annat som en 24-åring kan tänkas pyssla med och fundera på. Mycket nöje! :)



På jvalleytwig.se säljer jag mina smycken. Klicka på bilden för att komma dit!
RSS 2.0