Glada monster vore toppen!

Ååh, det var så nära idag. Supernära rent ut sagt. Men det vart aldrig. Alltså att jag såg hela Sagan om ringen-filmen!! (Ja, töntar, jag vet att det finns tre, men nu snackar vi den första i ordningen.) Jag har försökt så många gånger, bara för att man ska, och för att man får glåpord efter sig när man säger att man aldrig sett den. Men av någon anledning slutar jag alltid titta efter nån timme. Här har ni förklaringen.

Början e jättetrevlig. Man får träffa på alla figurer, (Hej, hej!) de korta, jättelånga, de med rufsigt skägg och de utan. De med krokig rygg, de med konstig klädsmak och de nästan nakna. Alla är med. So far so good. Dessutom är det fin musik och sjukt vackra vyer. Så långt ere gött och jag tycker mig nästan förstå varför den blivit så poppis och varför alla var kära i han krulliga dvärgen när man gick i högstadiet.

Men seeen. När filmen blir snudd på svartvitt och när en vanlig film skulle vara slut för längesen, kommer monstrena in. Vet inte vad de kallas, men i min barndom hette de Tengil och Pomperipossa, så vi kan la säga det här också. Då är det inte så jävla happy att kolla på TV'n längre. För de enda de gör är: slåss, slåss, grymtar, ser fula ut, slåss, tappar färg och dör. Och där bleknar även mitt intresse. Folk som grymtar och dör är inte vad som lättast förgyller min fredagskväll.

Därför blev jag så glad när jag såg denna trailern, på föregångaren till ringfilmerna - The Hobbit! Vad trailen avslöjar syns faktiskt mest av de färgglada små dvärgarna och å en och annan magisk grej. Ni som läst boken får gärna säga annorlunda? Hur som helst, den verkar ball! ;)



Kanske kan även jag lära känna de små liven i fantasilandet. Men premiären är först om ett år.

Tills dess? Tja, den som får mig att se klart hela första ringfilmen, inklusive allt, kan få en belöning! Vad sägs om en kola? Eller en Cola? En kram? Jadå, jag är bannemej förhandlingsbar!

Kommentarer
Postat av: Fröken Orange

Supertaggad för the Hobbit, du borde verkligen försöka ta dig igenom Sagan om ringen filmerna - det är verkligen en värld att supas in i! (Diggar din header som faen)

2012-04-01 @ 21:59:25
URL: http://ettlivutanrut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken bakom tangentbordet:

Här skriver Jossan, aka Josefine, om det som händer i hennes liv. Det är mycket sköj, mycket friidrott, lite dietistplugg, en hel del silversmide och design. Och såklart annat som en 24-åring kan tänkas pyssla med och fundera på. Mycket nöje! :)



På jvalleytwig.se säljer jag mina smycken. Klicka på bilden för att komma dit!
RSS 2.0