Idag hade jag flätor =)

Småhektisk dag idag. Känns som jag inte hinner med någonting alls om dagarna nu förutom jobba, träna, duscha, sova. Och om igen. och igen. Men men, det funkar! :)

Har börjat komma in lite mer i jobbet nu faktiskt, känns bra. Kan nu hjälpa till besökare och anställda och gud-vet-vilka med det mesta känns det som. Fortfarande finns det grejer som kan vara lite tveksamma, men då är det bara att fråga kollegan (den här veckan Eva B.) som så gott som alltid finns i närheten, det är gött, att veta att man inte är heeeelt ensam riktigt ännu. Arbetstiderna just nu är officiellt 07:45 - 17:15, men man behöver ju änna vara där en stund innan på morgonen för att starta upp och så, så det är långa dagar för en liten mig. Sen har det ju varit raka vägen till träningen efter det, ett snabbt pass och sedan hem igen *pheeeeew*. Ändå skönt att jag snart får mina "riktiga" och mer humana arbetstider om några veckor, då blire sååååft värre ;)

Fick efter mycket om och men tag på PVE-receptionen och såg till att fixa mitt passerkort till VOLVO idag med, finfint att ha ett eget å stajla med vettö.. ser man riktigt viktig ut (speciellt eftersom det på våra kort står med stor text "SECURITY" på, hihihi! Men herreguud, hamnade helt fel när jag skulle hitta dit assåå (från VAK som jag sitter i den här veckan)! Alla byggnader har ju i princip samma namn (PVE, PVÖ, PVÖS, PVV, PVH, PVE osv, och det är bara en av områdena. men nu var det ju till dom ja skulle så...)! Slutade med en internbuss-tur till rätta stället.. jaja , fick mig en fin promenix och själv-sightseeing iaf, himla käckt serrö ;)

De va de...om jobbet. Efter jobbet var det en tur till lilla läkaren innan träningen med, fixa lite goa recept vettni, moaaaahaha. Nämen e ju problembarn så lika bra att spä på medicinskåpet här hemma när man väl är där. Nääe, usch skämt å sido (var det ens ett skämt?) så blev jag nog mest våndad när jag gick därifrån. I handen hade jag bland annat recept på piller. Piller, liksom, gillar inte sånt. Men förmodligen sitter det väl bara i hövvet, för alla andra lyckas ju ta dom, såå. Nu var det iaf nån himlans kapslar skit, å dom får man ju inte dela, iiiiiiih, jaja... Men vill man va fin får man lida... ja ni vet. Oerhört betryggande också när jag lite (läs: väldigt!) oroligt frågade Farbror Doktorn om dom var stora svarade han bara "Ja ja, allting är ju rellativt, höhöhöhö". Dom ger mig redan mardrömmar.... Å andra sidan, om jag lyckas ta så mkt som det är sagt (4st/dag i 3 månader!!!!!!!) lär jag bli en fena på tabletts, de kan ja lova ;) Alltid nåt!

Imorron blire ingen träning för mig. Hinner inte. Orkar inte. Och har en del annat att stå i änna. Kankse blir en Niz på eftermiddagen åsså.

Men nu är det sannerligen tid för sömn! Om 8h skall jag sitta proper och pigg i receptionen.

GODNATT :)

Kommentarer
Postat av: Johan

Nr.1: Tur att du inte jobbar i VVS-byggnaden iallafall. höhööö.
Nr.2: Mer humana... Pffffffffffft...
Nr.3: "fixa lite goa recept"? aaa, typ, kladdkaka då eller?
Nr.4: Doktorer ska fan inte få vara ironiska, livsfarligt ju. "Det blev en pojke! typ..."
Nr.5: Grattis, du är den första (hrm...) som haft fantasi nog att stoppa in ett i mellan vsp!
Nr.6: Gomorgon.

2008-04-23 @ 07:31:57
URL: http://schooner.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken bakom tangentbordet:

Här skriver Jossan, aka Josefine, om det som händer i hennes liv. Det är mycket sköj, mycket friidrott, lite dietistplugg, en hel del silversmide och design. Och såklart annat som en 24-åring kan tänkas pyssla med och fundera på. Mycket nöje! :)



På jvalleytwig.se säljer jag mina smycken. Klicka på bilden för att komma dit!
RSS 2.0