(mån)dagsredovisning

Jobb idag igen. Gick kanske upp lite väl sent, så blev lite stressigt på morronen. Klädde på majj, fexa håret änna, kleta på en jävvla massa fet kräm i fejat (fnösketorr där annars...och ändå tyvär... biverkning?), swisha ner för trappan, schlängde ner två mackor i väskan snabbt snabbt och rusade till bussen. Halvvägs där, sen kom ja på att jag glömt mina skor (fick således vända tillbaka å hämta opp dem en snabbis...) . Fast inte glömt skor helt och hållet asså, hade ju ett par på mig, men dom andra... ni vet. Hann ändå med min buss, whohoo!

Kändes bra, mkt bra, fin musik i lurarna å allt sånt.. sen kommer vi till Torslandakrysset, rondellen där vettni. å.....KABOOF!! Bussen krockade. :O Med en bil. Bilen blev mega-kvaddad. Å bussen stannade. Faan, Shit va hände nu? Var som tur var inte världens högsta fart på bussen just då, men ändå, aldrig trevligt juh :S Alla klarade sig iaf, men hon som körde bilen verkade lite putt.. Tur att det var allt iaf! Fick ta 242:an te Sörred istället, funkade fint å hann till jobbet trots allt. De va de. Om det.

Jobbet idag var kuligt förresten. haha shit. Massa skratt iaf :P Börjar bli lite väl mycket internskämt nu också, haha , kära nån! :P Å min lilla kollega Eva e för söt ibland ^^, Fruktansvärt många engelsktalande idag förövrigt, kändes som jag pratade engelska mest hela tiden. Men dä lugnt, änna trevligt med lite variation vettö;) Det blir så himla artigt då också, å de e ju gött för omväxlings skull... Varför är alla andra språk så mkt artigare än svenskan?? Ni har säkert hört mitt "Monsieur!!-exempel" liksom..

Efter jobbet = tränarmöte i Kvilles klubbstuga i Tuve. Ganska intressant men tog längre tid än väntat, å inget mötes-fika fick man heller, så när jag väl kom hem var jag jete-tröt å ont i huvet. Massa juice, stuvade makaronisar och falukorv ordnade upp det dock! :D Sedan ett avsnitt 100 höjdare, och nu... sova!

Puss på er.
:)

Kommentarer
Postat av: Johan

Svenskan är väl ett relativt artigt språk, med alla "Herr" och "Frun" och "Undanbedes" osv. Bara det att alla såna termer är förlegade och ersatta av "öh!"

2008-04-29 @ 06:52:43
URL: http://schooner.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken bakom tangentbordet:

Här skriver Jossan, aka Josefine, om det som händer i hennes liv. Det är mycket sköj, mycket friidrott, lite dietistplugg, en hel del silversmide och design. Och såklart annat som en 24-åring kan tänkas pyssla med och fundera på. Mycket nöje! :)



På jvalleytwig.se säljer jag mina smycken. Klicka på bilden för att komma dit!
RSS 2.0