Josefine spiking

Hämtade ut en "reserverad bok" på bibban idag. Torslanda Bibliotek alltså. Fanken vilka lågstadie/mellanstadie-vibbar man fick. Och självklart är det samma gubbe och tant som står där bakom disken, hihi. Hej hej! Efter jag rott den boken i hamn (Makt & Internationella Relationer hette den) gick ja runt å fönstershoppa lite biblioteksböcker. Fastnade för en nästintill bilderbok som hette nått i stil med "Sveriges värsta skivomslag" som sträckte sig till kankse 80-talet nånstans. Där fanns alltifrån de typiska hej-jag-och-mitt-dansband-har-rosa-overaller-i-plysch-och-gröna skjortor-vi-sytt-själva-för-annars-får-vi-inte-dra-av-det-på-skatten-skivomslagen till en ovanligt dassig julskiva-omslag med Loa Falkman i PEAB-hjälm framför en PEAB-lastbil...på en grådassig väg. (Här var det julstämning!?) :S

Fastnade dock för två helt andra:


Två norska kristna tanters CD "Tantnamn Fredhoy och Rigmor Odum sjunger egna sånger"







Och ordvitsaren "Thorsten Ehrenmark spiking"






Nu har jag kokt sönder min pasta jag skulle ta med till skolan imorrn, ååååh >__<.

Dags att se på Filip & Fredrik-grejen på TV nu förresten!
Vi hörs! Tjing haj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken bakom tangentbordet:

Här skriver Jossan, aka Josefine, om det som händer i hennes liv. Det är mycket sköj, mycket friidrott, lite dietistplugg, en hel del silversmide och design. Och såklart annat som en 24-åring kan tänkas pyssla med och fundera på. Mycket nöje! :)



På jvalleytwig.se säljer jag mina smycken. Klicka på bilden för att komma dit!
RSS 2.0