Jag inleder med en klyscha

Det finns inget ont som inte har nått gott med sig. För här sitter jag i sängen med snor ner till anklarna och en huvudvärk som inte riktigt vill ge sig. Men gött som det är har jag lyckats tajma in min förkylning lagom til VM ifriidrott - min räddning!! Jag har nog inte missat en sekund. (Okej, kankse nån minut under nåt alldeles-för-långt-lopp-typ-100000m, men det är nog about it.) Imponeras av de duktiga friidrottarna och glädjs över svenska framgångar.

Det sägs förresten att svenska fotbollslandslaget skall läggas ner. För det är bara ZLatan som är i närheten av att vara top-6 i världen. Och är man inte det så ska man inte ställa upp i ett VM! Eller...? Det är i alla fall så journalisterna verkar resonera när det gäller friidrott. Läste ni Härds krönika i dagens GP t ex? Ja fattar inte hur folket tänker. Man klagar på att Musse är kass för att han kom sist i finalen. VM-FINALEN you bastards?? HAha, de e fan inte dåligt. Där är det inte många i världen som får springa, trots att säkerligen många hade velat det. Jag tycker det är synd att journalister (och förmodligen folket med dom) inte tycker att någonting annat duger än poängplatserna... Förhoppningsvis bryr sig inte idrottarna själva om det. Just nu följer jag tiokamparnas höjdhopp. Det går bra för svenskarna!

Nu ska jag ner å äta lite, börjar bli hungrig. 7dl mexikansk soppa är tydligen inte tillräckligt att äta på en dag. Nä, det får bli lite fruktsoppa med. Soppa är min nya grej.

So long!




Kommentarer
Postat av: Anonym

tjenare. Läget hos dig? Vad pysslar du med nu för tiden. Har börjat att blogga igen. Spana in mitt 365 projekt. madeleinesofieekberg.blogg.se

2009-08-21 @ 17:41:21
URL: http://madeleinesofieekberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken bakom tangentbordet:

Här skriver Jossan, aka Josefine, om det som händer i hennes liv. Det är mycket sköj, mycket friidrott, lite dietistplugg, en hel del silversmide och design. Och såklart annat som en 24-åring kan tänkas pyssla med och fundera på. Mycket nöje! :)



På jvalleytwig.se säljer jag mina smycken. Klicka på bilden för att komma dit!
RSS 2.0