VU i UV

Nej, det kommer inte handla om en berguv. Utan VU som i Världsungdomsspelen. På Ullevi vettni. Alltid en speciell känsla att tävla där, arenan e fet å motståndet bra! De e gött :) I år var det runt 7000starter, så lite större än ett vanligt sketet DM alltså.. Har typ alltid varit strålande sol också, fastän det i år nästan var lite på gränsen till fööör bra väder, men höll man sig under läktaren i löpargången så mkt som möjligt innan start så vare inga större probs :)

Jag sprang 400 på lördan och 200 på söndan. 400 var lite speciellt eftersom jag bara gjort det en gång tidigare, det är lite lurigt att veta hur man ska springa det enna, hur man ska lägga upp själva loppet å så, det är nåt man får lära sig genom att tävla helt enkelt. Så jag såg det mer som ett "lära-känna-distansen-lopp" Men det gick fint på köpet. Persade med typ en halvsekund, vilket ju får ses som godkänt ;)

Å efter 200m på söndagen trodde man enna att man skulle få sig ett litet gött återhämtningspass idag va, men näee, fett sprintpass var tydligen grejen, med 300m som längsta sträcka, huvvaligen. Så nu är man bra seg. Och längtar efter vilodagen på söndag, haha. Bra tokigt detdär egentligen.. Jag slänger med lite pix från i helgen! Fick ju till min stora glädje ta fram gamle Bettan, dvs systemarn med vän, dvs fetingobjektivet, å fota lite. Blev en del på Viktors stavhopp, och på lite annat. Väl mött! ;)

          Kul å fota jöh! ^^,


Gött väder ska det förövrigt fortsätta att vara ett tag till har det sagts! Enda gången jag blir glad av att se ett rött Sverige. På vädersidan längst bak i tidningarna alltså! Wöp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken bakom tangentbordet:

Här skriver Jossan, aka Josefine, om det som händer i hennes liv. Det är mycket sköj, mycket friidrott, lite dietistplugg, en hel del silversmide och design. Och såklart annat som en 24-åring kan tänkas pyssla med och fundera på. Mycket nöje! :)



På jvalleytwig.se säljer jag mina smycken. Klicka på bilden för att komma dit!
RSS 2.0