The kul-ring


Nu jävlar. Jag har ont i varenda kroppsdel (minus några stycken), är trött och smågrinig men i övrigt skapligt tillfreds. I helgen var jag i Stenungsund med min klubb. Tjejer och killar i åldrarna 8-14 hade ett minihelgläger där med 8 träningspass fördelade på två dagar, där jag var med som ledare. Riktigt trevligt! Men det var tidiga mornar och även fast jag själv bara var med som tränare på de flesta av passen, tar det energi av en ändå. När jag kom hem igår skulle jag kolla mina mail och sen ta en lite tupplur vid 18. Jag vaknade 23:30. Smått panikslagen :O Snacka om att behöva sova:P Sen försökte jag med den omöjliga uppfigten att få till en vanlig natts sömn direkt efter. Det gick nästan perfekt! Galen dag det där...


Det kanske är wide known by now, men jag sysslar ju med silversmide för tillfället.. hela hösten faktiskt (och säkert även därefter). Kom in på en kurs på ArtCollege här i Göteborg. Riktigt roligt! :) Känns som det passar mig perfekt. Hela arbetsflödet är sjukt kul, börja med att designa/hittepå vad man ska göra. Därefter planera själva arbetet och tillist sitta och pilla med själva silvret. Banka, fila, löda, rispa, putsa, forma och såga. Ibland känner jag mig som på dagis och lågstadiet när man fick lov att pyssla. Det var nog min favoritsysselsättning där.. det tyckte kankse alla, men ändå! :) Jag gjorde alltid de mest pilliga sakerna, alltid noga med att det skulle bli perfekt och kunde sitta insjunken i mitt egna hur länge som hellst utan att störas av andra runt omkring. Så det är lite gött på nåt sätt att hitta tillbaka dit, hehe. Fast nu med filar, gasolbrännare och sågar istället för tuschpennor, saxar och lim.. Blev klar med allra första ringen i onsdags! :D Stolt som aldrig förr såklart! Hihi :)

Veckan ser ut att bli fullknökad med aktiviteter. Några väldigt inbokade, andra forfarande lite ovissa. Som den där Polenresan...mgaaah beslutåsngest 2.0. Jäejaja, jag får la sova på saken.

Hörs!
JOz

Kommentarer
Postat av: madde

Faaan vad snyggt jossan. Whii. Kul att kunna göra typ förlvningsrigar eller något. :)

2009-09-09 @ 20:41:28
URL: http://madeleinesofieekberg.blogg.se/
Postat av: Therese

cool ring joz!

2009-09-10 @ 17:18:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken bakom tangentbordet:

Här skriver Jossan, aka Josefine, om det som händer i hennes liv. Det är mycket sköj, mycket friidrott, lite dietistplugg, en hel del silversmide och design. Och såklart annat som en 24-åring kan tänkas pyssla med och fundera på. Mycket nöje! :)



På jvalleytwig.se säljer jag mina smycken. Klicka på bilden för att komma dit!
RSS 2.0