El tabell och det vanliga tjötet

God lunch!

Avslutade säsongen igår at hemmaplan. Det blev årsbästa x2 och en tredjeplats, jag börjar smyga mig allt närmre mitt gamla pers, riktigt skönt! Jag måste änna vara nöjd. Så även med säsongen. Det är första på mycket länge jag lyckats vara skadefri och jag har under hela vintern förbättrat mig, min teknik och mina tider :)

Nu väntar en veckas total friidrottsvila, sedan börjar uppbyggnadsäsongen igen, och första utetävlingen 16 maj, direkt efter vårt två veckor långa träningsläger i Nerja, Spanien! Det kommer bli en bra sommar :)

I veckan har jag jobbat på TeliaSonera. I receptionen såklart ( det verkar vara den enda typ av jobb min nv arbetsgivare Manpower vill ge mig, kankse bra det med ifs...). Trots att yrket, dvs receptionist, är det samma på de båda entreprenaderna (Volvo och Telia) finns en del oliheter. Jag ska nu låta er beundras över min fantastiskt pedagogiska tabell om uttryker dessa olikheter. Använd infon väl!

Företagsnamn:                                            Volvo PV Telia Sonera
Branch:                                                       Bil                Mo-bil
Färg på allt (papper, logos, människor m.m): Blå                Roooosa!
Medelålder, anställda och besökare:              55                 35
Internerna kallas:                                        Volvoiter        Telianer(hihi)
Antal % kostymklädda:                                93,5              3
Antal manliga schlagerartiser/dag på besök:  0                   1
Antal kvinliga schlagerartister/dag på besök: 0                   0
Genomsnittligt färdmedel:                            Volvo XC60    Cykel
Genomsnittsspråk:                                      Engelska        Gôtebosska
Antal övriga medarbetare i receptionen:        0                   Sjukt många
Varav av det manliga slaget:                        0                   2
Väsktyp:                                                     Portfölj          Ryggsäck alt.
systemetkasse
Antal legala kafferaster:                               0                   För många!
Krav på tantig ljuslila scarf:                          Bannemej      Nej!

Tack för det! (Bortse från den något sneda tabellen, den är bara lite snedtung, inget konsigt). Nu ska jag traska bort till ClasOhlson och hötta med näven för att min butanbrännare inte vill fungera. Hoppas dom kan göra nåt åt det! Annars hötter jag lite till.

Puss å sånt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken bakom tangentbordet:

Här skriver Jossan, aka Josefine, om det som händer i hennes liv. Det är mycket sköj, mycket friidrott, lite dietistplugg, en hel del silversmide och design. Och såklart annat som en 24-åring kan tänkas pyssla med och fundera på. Mycket nöje! :)



På jvalleytwig.se säljer jag mina smycken. Klicka på bilden för att komma dit!
RSS 2.0