iHola! iHola! iSi! iSi!

Hallååå! :D Ko-koo!

Jag har varit på träningsläger! :D Fysiskt landade jag redan i fredags, men psykiskt är jag fortfarande nånstans uppe i luften och dinglar med benen. Det blir lätt så om man inte ger sig själv möjlighet att andas på några dagar. För det är så det känts de senaste dagarna. Fredagen gick ju ganska smidigt ändå, glad att askan hållt sig på avstånd under hela flygturen och med en aningen mer solbränd hudton än när jag senast satt på flyget två veckor tidigare. Lägret var ju rätt trevligt också, lite lättare träning än tidigare år (pga den sena tidpunkten), helt okaj väder m.m. Jag hade själv inte med mig nå fungerande kamera så jag hoppas kunna flörta till mig lite pics från mina söta vänner i gruppen att visa vettja:) Nedan exempel på olika typer av träning. Ett mastodont-jag-vet-inte-vad-jag-ska-kalla-det-övning av göbbarna Malka, Lindahl och Rybo och sen två snygga tjejor som kör stafettväxlingar. (Förvillande lika Angelica och Jossan btw) ;)




På söndagen var det så dags för seriematch no1 och Sverigeutomhuspremiär för året (jag skriver SVERIGEutomhus eftersom jag faktiskt redan startat säsongen med två tävlingar i Málaga under lägret. De gick finfint för min del med bra säsöppningstider!) Utan att allt för mycket uttrycka min besvikelse över att åka upp samma morgon istället för kvällen innan till denna seriematch (vilket hade gett oss lite lugn och ro, typ dubbelt så mycket sömn och fyra gånger så bra förutsättningar till bra prestationer) kan jag säga att jag inte var helt tillfreds när jag vaknade strax innan kl 5 på söndagsmorgonen. Jag var illamående, trött som ett sviin och en känsla av att ha ont i hela benmärgen (om man nu kan ha det). Heja mig! MEN jag kokade snällt min stabbiga havregrynsgröt och off I went till Friidrottens Hus parkering och bussen som skulle ta oss till Linköping.

Banorna i Linköping var svampiga och mossigt blöta men inte värre än att inte spikarna på ens spikskor kunde fästa i tartanen och ändå lyckas ge lite friktion mot backen. Jag skulle för laget springa 400m och tredjeträckan på 4x100m-stafetten, och bra gick det! :) Jag är mycket nöjd över lagets insats på matchen, vi låg i linje med eller lite över kalkylen och ligger nu trea inför andra matchen. Självklart är jag dock allra mest nöjd över mitt najsa 400m-pers! :D Gick under gamla perset från Ullevi förra året med 56 hundradelar!! :D Det trodde jag inte med tanke på förutsättningarna och med take på hur mina avslutande 50 av loppet såg ut och kändes. (För er som inte vet det finns där änna en vägg efter ungefär 350m och den här gången var väggen tjockare och högre än nånsin!) Så all benmärgsondhet (som förresten just då ändå inte kändes eftersom jag behövt knapra alvedon för att hålla en ond rygg i schack för att ens kunna maxa) var värt det. För weiii jedrans va glad jag var över mitt nya lilla pers! :)

Och bättre ska det bli, herregud - säsongen har ju knappt börjat! ;)

/Joz  ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken bakom tangentbordet:

Här skriver Jossan, aka Josefine, om det som händer i hennes liv. Det är mycket sköj, mycket friidrott, lite dietistplugg, en hel del silversmide och design. Och såklart annat som en 24-åring kan tänkas pyssla med och fundera på. Mycket nöje! :)



På jvalleytwig.se säljer jag mina smycken. Klicka på bilden för att komma dit!
RSS 2.0