Persien

Helgen var väldigt lyckad! Och upptogs till största del av Världsungdomsspelen, en riktigt rolig friidrottstävling på Ullevi. Det är alltid något speciellt att tävla på den arenan. Mycket folk, go stämning och snabba banor.

Inför 400m var jag sketanervös och lite rädd. Kanske för att ett varv på Ullevi alltid känns minst dubbelt så långt på andra mindre arenor, vilket det förstås inte är. Men 400m sharp kan tydligen va skrämmande nog, för jag fegade bort första halvan av loppet och blev jättepassiv. Lyckade dock beta ikapp sista 150m och slog det månadsgamla perset med drygt 2 tiondelar! Skönt det, fast jag vet ju att det finns mer att ta av då! :) Heatet på 200m var tyvärr i motvind, men sprang ändå bara tiondelen ifrån perset, så sålkart nöjd!! Nu väntar två veckor med lite tuffare träning innan nästa tävling. Kul!

Är alltså fortsatt ledig (och har det vi kidz kallar sommarlov) tackade nej till ett 5,5v vick som jag till och med var på intervju på. Men jag hade svårt att motivera mig att jobba bort resten av sommarn, så så fick det bli. Kalla mig dum eller bortskämd, eller bara klok. Jag ångrar mig i alla fall inte! :)

Det betyder också att jag kommer att ha tid att umgås med er alla kömpisar därute. Ingen kommer undan! Var så säkra :P Dessvärre får jag ju ingen lön för det, (väl?) men jag blir lite gladare, och det är bannemej gött nog!

Vi hörs, PÖSS! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken bakom tangentbordet:

Här skriver Jossan, aka Josefine, om det som händer i hennes liv. Det är mycket sköj, mycket friidrott, lite dietistplugg, en hel del silversmide och design. Och såklart annat som en 24-åring kan tänkas pyssla med och fundera på. Mycket nöje! :)



På jvalleytwig.se säljer jag mina smycken. Klicka på bilden för att komma dit!
RSS 2.0