Pers och...potatis?

Färskpotatis alltså, för att det vart midsommar..? Aah ni fattar.

Först lite pics på senaste alstrena från silversmedeshörnan:


Veckan som gick var jag i Jönköping (ytterligare en stad där man bara känner till friidrottsarenan i..det finns ett par sånna städer..) och tävlade, mitt i veckan! Hur konstigt är inte det? Haha, nä okej, med det känns alltid lite märkligt att fara iväg med spikskorna en dag som inte heter lördag eller söndag. Det betydde dessutom att tävlingarna höll sent på kvällen. Ofta tävlar man från klockan elva på förmiddagen till.. tja fyra kankse. Men den här gången var första start halv sju tror jag. Jag gjorde ett kom-igång-100m-lopp vid sjutiden och sprang sen 200m tjugo i nio! Helgalet, udda att tävlings-tagga-till när man såg solen rofyllt gå ner bakom träden..men det passade mig tydligen, för jag persade! :) Riktigt härligt, inte varit i närheten av de tiderna på ett tag, så ett kvitto på att det man gör är åt rätt håll!

200m alltså, en distans som skulle vara min huvudgren i sommar, men som jag faktiskt inte sprungit nått innan det loppet... Det är ändå en rolig distans, man får lov att kötta på riktigt bra från startblocken och sedan komma upp och använda sig ordentligt av sin toppfart och är det en bra dag känns det som man kan accellerera ända in i mål. Så kändes det i onsdags! :)

Dagen därpå var det tävling igen, ute i Lerum, samma distans, men lite sämre kräm i benen, antar att gårdagens lopp satt kvar lite mer än ja hade hoppats på. Men helt klart okej ändå!

Nu har jag verkligen slappat till mig under helgen så ska bli gött att få röra lite på sig och sin hjärna igen under veckan som kommer!

Peace! (Och puss! :))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken bakom tangentbordet:

Här skriver Jossan, aka Josefine, om det som händer i hennes liv. Det är mycket sköj, mycket friidrott, lite dietistplugg, en hel del silversmide och design. Och såklart annat som en 24-åring kan tänkas pyssla med och fundera på. Mycket nöje! :)



På jvalleytwig.se säljer jag mina smycken. Klicka på bilden för att komma dit!
RSS 2.0